בפעם ה-17, סרט מבית הספר לקולנוע וטלוויזיה התקבל לפסטיבל קאן

הסרט "שארות" של הסטודנטית אורין כדורי מאוניברסיטת תל אביב מגיע לתחרות הסטודנטים בפסטיבל קאן

16 אפריל 2022
בפעם ה-17, סרט מבית הספר לקולנוע וטלוויזיה התקבל לפסטיבל קאן.
צילום: יבגני גרבנצ'וק

הסרט "שארות" התקבל השנה לפסטיבל קאן היוקרתי, במסגרת תחרות הסינפונדסיון (La Cinéf), אשר מוקדשת לדור העתיד של יוצרי הקולנוע. המסגרת הוקמה בתוך פסטיבל קאן בשנת 1998, ומטרתה לגלות את הדור הבא של יוצרי קולנוע מובילים, לתת להם במה ולעודד את המשך יצירתם המקורית והחדשנית. בנוסף הסרט יוקרן בבכורה מקומית השנה בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים בתל אביב במסגרת התחרות הישראלית. 

 

"שארות" (24 דק') היא יצירה הבוחנת את הגבולות ביחסי בת צעירה ואביה האלמן מתוך מקום של היאחזות ושליטה בו. אישה חדשה אשר מופיעה בחייו בפעם הראשונה מאז מות אימה מערערת את מערכת היחסים האינטימית והשברירית ביניהם. הבת תעשה כל שביכולתה על מנת להחזיר את מקומה למרכז חייו.

 

צילום: יבגני גרבנצ'וק

 

״שארות״ הוא סרט סוף שנה ב׳ של אורין כדורי בת ה26 מחולון, במסגרת לימודיה בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע״ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב. את הסרט חנכו וליוו העיתונאית והבמאית דליה קרפל וראש ביה"ס פרופ' ירון בלוך. כיום אורין היא סטודנטית בשנה ג' בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב. בעברה למדה צילום אופנה בבית הספר Ron Kedmi Workshops, וכתיבה תסריטאית בהנחיית רועי מליח רשף. ״שארות״ הוא סרטה הראשון של אורין.

 

זוהי הפעם ה17 (!) שסרט של ביה"ס מתקבל לתחרות הסטודנטים הרשמית של קאן בשלוש שנים האחרונות ברציפות. ב-1999 "עם חוקים" של הבמאי דובר קוסשוילי היה הסרט הראשון שהתקבל לתחרות ואף זכה במקום השני. ב-2002 זכתה במקום השני בתחרות איה סומך עם סרטה "שאלות של פועל מת" וב-2005 זכתה במקום השני גם הבמאית מיה דרייפוס עם סרט הגמר שלה "ביקור חולים". במאים ובימאיות צעירים נוספים שצעדו על השטיח האדום לאורך השנים הם: הדר מורג, חיים טבקמן, עמית סקומסקי, יניב ברמן, מעיין ריף, יובל שני ועוד.

 

צילום: יבגני גרבנצ'וק

 

הסרט הופק בתמיכת קרן בלבטניק. 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>