המבוך הכפול: זיכרון, זהות ואסתטיקה בקולנוע

אסופת מאמרים מרתקת פרי שיתוף הפעולה בין בית הספר להוצאת עם עובד רואה אור

26 יוני 2022
המבוך הכפול: זיכרון, זהות ואסתטיקה בקולנוע

ספר נוסף, פרי שיתוף הפעולה בין בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש והוצאת עם-עובד רואה אור!

 

רז'ין מיכל פרידמן היא אחת מחוקרות הקולנוע החשובות בישראל. המבוך הכפול: זיכרון, זהות ואסתטיקה בקולנוע מציע מבחר מאמרים מפרי עטה ומתמקד במחקר קולנועי בארבעה תחומים עיקריים: זיכרון ועדות, נשים, ייצוגי יהודים ותאוריה ואסתטיקה. הוא מציג מאמרים – כמה מהם בפעם הראשונה בתרגום לעברית – שעוסקים בין היתר בזיכרון השואה וביצירתם של בני הדור השני והשלישי, באוטוביוגרפיה קולנועית וביחסים המורכבים בין האמנות הפלסטית והספרות לתמונה הנעה.

 

כתיבתה של פרידמן יוצרת פסיפס אינטלקטואלי בין־תחומי, הנטוע בסוגיות היסטוריות, תרבותיות, חברתיות ואסתטיות רחבות ובעל חשיבות גם בשל הבחינה של סרטים וזרמים קולנועיים – הן עלילתיים והן תיעודיים – שלא הרבו לעסוק בהם בישראל. ספר זה הוא מסע מעורר מחשבה בקולנוע הנאצי, הגרמני החדש, הצרפתי, האמריקני והישראלי.

 

רז'ין מיכל פרידמן היא פרופסור אמריטה ללימודי קולנוע ושימשה בעבר ראש החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. היא ילידת צרפת ומתגוררת בחיפה.

 

ד"ר סנדרה מאירי הייתה אחראית אקדמית ללימודי קולנוע באוניברסיטה הפתוחה. מחקריה עוסקים בקשר שבין אתיקה לאסתטיקה ובתאוריה קולנועית.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>