על תערוכת Plan(e)t

מהדקה ה 32 - ראיון של גואל פינטו את ד"ר תמר מאיר, האוצרת הראשית של הגלריה האוניברסיטאית  שנבחרה לשורטליסט של פרס תערוכת השנה 2021 שמעניק איגוד המוזיאונים הבינ״ל - ועדת המוזיאונים האוניברסיטאים (UMAC – ICOM). שאר הפינליסטים: מוזיאון אוניברסיטת הרווארד ומוזיאון המדע באורהוס, דנמרק. "נברך אתכם על המועמדות הכל כך חשובה הזאת. פעם ראשונה שדבר כזה קורה בתרבות הישראלית". 

The “Plan(e)t” exhibition, which is currently on display at the University Gallery of Tel Aviv University, has been shortlisted for the UMAC International Award for Best Exhibition at a university museum for 2021. This is the first time an exhibition at a university gallery in Israel has been shortlisted for the prestigious award.

״אין זה מפליא, אם כן, שאסונות טבע קשורים לעיתים קרובות לבחירות ופעולות פוליטיות, ההתמקמות בטריטוריה יכולה להיות סמן מעמדי-כלכלי. מעניין אותי להסתכל על הקשר שבין תבניות נוף, ניצול נוף ומעמד של אזרחות וקיום״. אירית רוגוף ורלי דה פריס בשיחה בעקבות הפרויקט ״גרגר״

לפנינו שדה של "צמחים" רובוטיים, המתחקה אחר תכונותיהם והתנהגויותיהם של צמחים. האמנית ליאת סגל, הידועה בשימושה המתוחכם בטכנולוגיה, יצרה גבעולי ענק שמגיבים לתאורה המשתנה בחלל הגלריה. בדומה לצמחים בטבע, תנועתם עוקבת אחר האור ומתאימה את עצמה לשינוייו. תנועתם מבוססת על נתונים מדעיים מתוך מחקרה של ד"ר יסמין מרוז, המתמקד בקבלת החלטות ובזיכרון של צמחים. 

כדור הארץ יא חתיך: התערוכה הכי יפה וירוקה בעיר חוזרת. רגע לפני הקורונה נפתחה בגלריה האוניברסיטאית התערוכה היפהפיה "Plan(e)t", ועכשיו היא נפתחת מחדש, ומזכירה את הפוטנציאל והיופי הטמון בשילוב בין ידע מחקרי ואמנותי כדרך להתמודדות עם משבר האקלים.

הם שומעים, זוכרים, מרכלים ואפילו מחשבים ממוצע. מבט לעולמם הנסתר של הצמחים. מחקר אחר מחקר, מתברר שלצמחים יש חושים מחודדים, אינטליגנציה מפותחת ויכולות קוגניטיביות מפתיעות. יש מי שסבור שהגילויים האלה מחייבים אותנו להתחיל להתייחס אליהם לגמרי אחרת.

המטרה שלנו במעבדה היא להגיע להבנה של תהליכים התנהגותיים של צמחים מרמת הרקמה ועד הצמח כולו, תוך חיבור בין ההיבטים הביולוגים, הפיזיקליים והחישוביים. ומה הקשר לאמנות?

בתערוכה Plan(e)t בתל אביב נפגשים מדע, טכנולוגיה ואמנות בכמה פרויקטים מרהיבים, הצמחים הוכנסו בשנים האחרונות לחללי התצוגה במוזיאונים

תערוכה חדשה, ייחודית , ושמה "Plan(e)t" נפתחת בימים אלה בגלריה האוניברסטיאית ע"ש גניה ויד מישל קיקואין באוניברסיטית תל אביב. התערוכה עוסקת במבט בין תחומי נרחב ומרתק בין מעד ואמנות, לצד דיון בינם לבין תחומים אחרים כמו עיצוב, ארכיאולוגיה, ארכיטקטורה, פילוסופיה, כלכלה, משפט, סביבה, בוטניקה, אקולוגיה ותיאטרון.

השילוש הקדוש של אמנות, מדע וטבע הוא הטרנד המוזיאלי החדש, הודות לחרדה מאפוקליפסה סביבתית. כך בניו יורק, בפריז וברלין, וועכשיו גם בתערוכות חדשות במוזיאון הנגב בבאר שבע ובגלריה האוניברסיטאית בתל אביב.

צמד האמנים האמריקאי הלוהט דיוויד ברנס ואוסטין יאנג הדפיס על טפט ענק צילומים של עצי הפרי שצומחים בתל אביב. התוצאה המהפנטת, שמוצגת בגלריה באוניברסיטת, מעוררת דיון סוער על קיימות והישרדות.

"Plan(e)t", תערוכה חדשה וירוקה במיוחד, נפתחה החודש והיא הופכת את חלל הגלריה לגן עדן צבעוני ומפתה של טבע רומנטי, צמחים, בעלי חיים והרבה מיסתורין

ידע מחקרי ואמנותי- המכון הצרפתי מציג: האבנים הבוכות

 

ראיון עם ד"ר ספי הנדלר אוצר תערוכת plan(e)t בגלריה האוניברסיטאית

 

החל מדקה 43:45 מדברים על התערוכה Plan(e)t

התערוכה Plan(e)t מנסה לחבר בין האדם לסביבתו, "הצמחים לא נועדו רק לשרת אותנו, הם יצורים חושבים" מפי האוצרת ד"ר תמר מאיר

גילי מצא נחשפת לתערוכה הייחודית plan(e)t ואף לוקחת חלק בסדנה שהעבירו האמנים דיוויד ואוסטין (Fallen Fruit)

צמחים רובוטיים שמגיבים לאור, מפת אוצר של עצי פרי בתל אביב, שחזור הגן המלכותי של הורדוס: "Planet" מנסה לייצר מודעות אקולוגית בעזרת חיבור בין חוקרים ומדענים לאמנים מהארץ ומחו"ל

PLAN(e)T, marries scientific research with art to spotlight human-flora connections

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>