קול קורא: פיקציה 5 – Art TV: טלוויזיה ואמנות

הכנס החמישי ללימודי טלוויזיה בישראל של החוג לקולנוע וטלוויזיה, אוניברסיטת תל-אביב ימים ג'-ד', 3-4 בפברואר, 2015

08 יולי 2014

מעבר של יצירת אמנות ממדיום אחד למדיום אחר מספק הזדמנות למחשבה על תכונותיו של כל מדיום, ועל היחסים המשתנים ביניהם. כאשר הטלוויזיה הישראלית הפיקה, בראשית שנות ה-70, סדרה לפי "חדווה ואני" מאת אהרן מגד, היא ביקשה בין השאר לגיטימציה מהספרות. לאחר ארבעים שנה, כאשר האחים כהן מפיקים סדרת טלוויזיה לפי סרטם "פארגו", נדמה כי הדבר מבטא מערך יחסים שונה בתכלית.

 

כנס פיקציה החמישי ללימודי טלוויזיה, של החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, יוקדש לבחינת היחסים בין טלוויזיה לאמנויות אחרות. נדמה כי כיום, על ספו של עידן התלכדות המדיה (Convergence) הופכת סוגיה זו רלוונטית מתמיד. על רקע זה אנו מבקשים לעסוק  בעיבודים ובאדפטציות לטלוויזיה מאמנויות אחרות:  מה הן המשמעויות הפרקטיות והתיאורטיות בהעברת יצירה ממדיום מילולי למדיום חזותי? כיצד ניתן להעביר יצירה ממסך הקולנוע במרחב הציבורי אל מסך הטלוויזיה הביתי? כיצד השילוב בין הטלוויזיה למדיה החדשה משפיע על אמנות הטלוויזיה ועל המעבר בין האמנויות השונות? אנו מציעים לבחון את המעברים הן במונחים של השפעה והן במונחים של התבדלות: כיצד מדיום אחד משפיע על מדיום אחר, אבל גם כיצד המעבר מדגיש את ייחודו של כל מדיום, את האסתטיקה שלו, את מיקומו התרבותי ואת אופיו החברתי.

 

לבד מעיבודים מפורשים, נבקש להרחיב את המבט לסוגים שונים של השפעות וקשרים בין מדיה שונים. נשאל כיצד אמנויות שונות משפיעות על הטלוויזיה או מושפעות ממנה. האם יש שפה "קולנועית" או "ספרותית" לטלוויזיה, והאם יש שפה "טלוויזיונית" לספרות, לקולנוע, לוידאו באינטרנט? נשאל גם כיצד אמנויות שונות משתקפות זו בזו. כיצד הטלוויזיה מביטה על אמנות פלסטית, על תיאטרון או על קולנוע, וכיצד אלה מביטים בה? מה אנחנו יכולים ללמוד על טלוויזיה מהמבטים של אמנויות אחרות – כמו אמנות הוידאו או המיצג – עליה וממבטה על אמנויות אחרות?

 

כנס פיקציה מבקש לפתוח מרחב לדיון בטלוויזיה ישראלית, אולם יתקבלו גם הצעות בנושאים שאינם קשורים לישראל. חוקרים וחוקרות מוזמנים לשלוח הצעות הקשורות, בין השאר, לנושאים הבאים:

 

 

  • טלוויזיה ואמנויות אחרות
  • מבטים והשתקפויות בין מדיה
  • שפות טלוויזיוניות
  • עיבודים ואדפטציות
  • האוטר הטלוויזיוני
  • יחסים בין מדיה: השפעה והתבדלות
  • יצירות אמנות על טלוויזיה
  • טלוויזיה רפלקסיבית
  • ביקורת טלוויזיה וביקורת אמנות

 

 

את ההצעות יש לשלוח עד ה - 30.10.2014 לתיבת הדואר של הכנס: tv.studies.il@gmail.com

על ההצעות לכלול את שם המרצה, כותרת ההרצאה, שיוך אקדמי ותקציר בן 200 מילה. משך כל הרצאה יהיה 20 דקות.

 

בברכה,

 

נועם יורן, דן ערב ואיתי חרל"פ, חברי ועדת הכנס,

ואריאל אבישר, מפיק הכנס.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>