פרס לפרופ` איתן גרין בפסטיבל מונטריאול

סרטו של פרופ` גרין, הנמנה על סגל הפקולטה לאמנויות ע"ש דוד ויולנדה כץ ומרצה בחוג לקולנוע וטלוויזיה, "הכל מתחיל בים", שהוקרן במסגרת התחרות, זכה בפרס על חדשנות שהוענק על ידי חבר השופטים בראשותו של הבמאי האמריקני מארק ריידל.

23 ספטמבר 2008

סרטו של איתן גרין, "הכל מתחיל בים", גרף אמש בפסטיבל הסרטים הבינלאומי במונטריאול, קנדה, את פרס ה"חדשנות בקולנוע". בראש חבר השופטים, שהעניק לגרין את הפרס, עמד הבמאי האמריקני מארק ריידל, שחתום בין היתר גם על "הצטלבות" בכיכובם של ריצ`רד גיר ושרון סטון, "אתמול היום ולנצח" עם בט מידלר, "הנהר" עם מל גיבסון וסיסי ספייסק ו"האגם המוזהב", בכיכובם של קתרין הפבורן והנרי פונדה, שגרף שלושה פרסי אוסקר. 
יוחנן קרדו, מחברת ההפקה של הסרט הישראלי, שנכח במעמד חלוקת הפרס אמר: "היה מאד מרגש. האמת שלא חשבנו שנזכה בפרס. היו סרטים אחרים שדיברו עליהם כמועמדים וזו הפתעה בהחלט נעימה. 
זו היתה חוויה ללוות את הסרט למונטריאול. היו לנו הקרנות מלאות, הסרט התקבל נפלא וזכה לביקורת מאד מרשימה בעיתון של תעשיית הקולנוע "וראייטי", שגם בזה יש חיזוק חיובי". 
בביקורת של "ורייאטי" שיבח המבקר, בין היתר, את העין הטובה של הבמאי הישראלי, את הנרטיב הרב-שכבתי, שזורם ללא מאמץ ואת זוויות המצלמה האקספרסיביות. הוא השווה בין סרטו של גרין לסרט "ביקור התזמורת", של ערן קולירין, גם כן הפקה של חברת יולי-אוגוסט. את פס הקול שמלווה את הסרט, פרי עטו של המלחין הישראלי יוסף ברדנשווילי, השווה המבקר של וריאטי ללחן שמלווה את "טווין פיקס". 
סרטו של גרין, דרמה עם נגיעות קומיות המבוססת על אירועים מימי בחרותו של גרין, הוסרט ונערך כבר לפני כשנה, אך עד כה החליטו היוצר והמפיקים לעכב את יציאתו לאקרנים מסיבות טכניות. 
עלילת הסרט מספרת על התבגרותה והתפכחותה של משפחה ישראלית, שמתמודדת עם חוויות חיים יומיומיות וחולמת על התרחבות. בסרט משתתפת גברדיה מכובדת של שחקנים, בהם יובל סגל, דורית לב ארי, רון יגרמן, צחי גראד, אשר צרפתי, דני שטג, אריה מוסקונה ורוברטו פולק. על הצילום חתום שי גולדמן. 
הקרנת הבכורה הישראלית של הסרט תתקיים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי, שייפתח ב-14 באוקטובר בחיפה. הסרט יוקרן במסגרת רטרוספקטיבה שיערוך הפסטיבל לגרין ובה יוקרנו בין היתר גם "זולגות הדמעות מעצמן", "חלומו של הנרי", "לנה", "עד סוף הלילה" ו"אזרח אמריקאי". הפסטיבל בחיפה יארח גם פאנל שיעסוק במכלול עשייתו הקולנועית של גרין.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>